(Download) "Traditional Ambivalence and Heterosexual Marriage in Canada: Transgressing Ritual Or Ritualising Transgression?" by Ethnologies * eBook PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Traditional Ambivalence and Heterosexual Marriage in Canada: Transgressing Ritual Or Ritualising Transgression?
- Author : Ethnologies
- Release Date : January 22, 2006
- Genre: Social Science,Books,Nonfiction,
- Pages : * pages
- Size : 239 KB
Description
Les episodes louches abondent dans les rituels traditionnels associes aux mariages et aux noces, pas seulement dans quelques regions du Canada anglais, mais dans la plupart des lieux europeens ou de colonisation europeenne. Dans les provinces des Prairies et en Ontario, des parodies de mariages (travestissements spectaculaires de la ceremonie de mariage de la majorite chretienne, ou l'on intervertit generalement les costumes) peuvent interrompre les showers ou les anniversaires de mariage. Et, de l'Ile du Prince Edouard a la Colombie britannique, des charivaris (visites nocturnes a des couples de nouveaux maries, ou l'on fait le plus de bruit possible accompagne ou non de mechancetes traditionnelles) peuvent se derouler a la suite des noces. Les auteures se demandent si ces pratiques transgressent le mariage heterosexuel conventionnel ou si elles ne font que ritualiser et donc restreindre la resistance potentielle au strict encadrement qu'il implique, pour decouvrir qu'elles font les deux. Queer moments abound in traditional rituals associated with marriages and weddings, not only in some regions of English Canada but in most European and European-colonised locations. In the Prairie provinces and Ontario, mock weddings (folk dramatic travesties of the Christian/majoritarian wedding ceremony, usually performed cross dressed) can interrupt wedding showers or milestone anniversary parties. And from Prince Edward Island to British Columbia, charivaris (late night visits to a newly married couple, featuring extreme noisemaking and/or traditional trickery) can follow a marriage. The authors question whether these practices transgress against conventional heterosexual marriage or merely ritualise and thus contain potential resistance toits strictures, and find that they do both.